En dag i taget

visst känns det fint att vara vid liv, en dag till
Jag har kommit till den punkten i livet där jag tänker alldeles för mycket. För mycket. På allt möjligt. Även den punkten där man faktiskt tänker på andra och blir ledsen. Jag menar jag tänker på barnen i Afrika och kan bli ledsen att man inte kan göra någonting åt det. Och hur lyckligt lottad man är som lever ett bra svenne liv. Det känns som man måste ta vara på varje dag, för ena dagen är inte den andra lik. Så från en dag till en annan kan allt vara super bra, sen andra dagen är skit. Då har man ändå i bakhuvudet att det blir alltid bättre. Och om dagen nu är så dålig, så får man försöka tänka på att det kanske inte är så dåligt om man jämför med andra. Så att tycka att allt är skit, bara för en liten grej, tycker jag är lite dumt. Tänk efter. Andra kan ha det värre.
Lite osammanhängande text, men behövde bara skriva av mig lite. Hoppas ni är okej med det!
PUSS

Kommentarer
Postat av: stella

Allt är relativt, och det relativa kan lätt glömmas bort ibland. Jag försöker att påminna mig själv varje dag om vad jag faktiskt har, till skillnad från andra. :)

2011-11-29 @ 15:59:33
Postat av: Hannah

Du verkar vara en fin grabb. Fin blogg dessutom!

2011-11-30 @ 09:33:07
URL: http://trettiopunkttre.blogg.se/
Postat av: Emma

Känns som jag läser mina egna tankar. Det där med barnen i Afrika och allt med att ta vara på dagarna man har osv. Tycker precis som du, och även det med julen, JA det är överskattat! Du har helt rätt, jätte fin blogg har du också :)

2012-02-19 @ 17:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0